נטוורקינג מהיר בכנסים
מגזין ספטמבר 2010  >>  נטוורקינג מהיר בכנסים

נטוורקינג מהיר בכנסים

 נטוורקינג מהיר בכנסים                                שיפור כישורים אישיים

מאת: ד"ר ענת לוי-רז (Ph.D), פסיכולוגית עסקית araz@barak.net.il

מרצה בתוכנית ה- MBA ובבית הספר למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל, מומחית בפסיכולוגיה עסקית ותחום הנטוורקינג ושיווק עצמי.
לפרטים נוספים על ד"ר לוי-רז>


בחר כנס מתאים למטרותיך והצב מטרה אישית לכנס  מדוע אתה מגיע לכנס – למידה של תחום חדש, העמקה בתחום,  הכרות עם אנשים ספציפיים או בעלי תפקידים מחברות מסוימות, היכרות אישית  עם המרצים. ביקור שלך בכנס,  שמנוהל נכון על ידך  מאפשר לך לראות ולהראות במילייה, אם תציג את עצמך נכון ולאנשים הנכונים. 



// דע את עצמך- Zoom-in

שאל את עצמך- מהן מטרות הקריירה שלך?
?

באילו אנשים אני רוצה להקיף את עצמי? (אנשים מפרגנים, שדומים לי, ווינרים)

באילו ערכים אני רוצה להעשיר את עצמי?

לאילו אנשים אני יכול לסייע בתהליך הקריירה שלהם וגם הם עשויים לסייע לי?

ורק בסוף - איפה אני פוגש אנשים כאלה כמוני ? כך תוכל לבחור את הכנס המתאים.



//  דע את עצמך ZOOM-OUT   

התמקד בקהל היעד שיגיע לכנס - חשוב על התועלת והערך אתה עשוי להביא לצד השני, והכן את "נאום המעלית" שלך. (Elevator pitch/Speech)
(הצגה עצמית קצרה עד 40 שניות העונה על השאלות:

הצגה עצמית –  מי אני ?ומה אני רוצה? מהו התחום שלי, אופק קריירה, תחומי עניין , מהי המומחיות שלי. 

מהי התועלת שתוכל להעניק?  מה התועלת העיקרית שאני מעניק לקהל היעד מתוך המומחיות שלי > למה לאנשים כדאי להכניס אותי לרשת הקשרים שלהם?  

// למד את האנשים שישתתפו בכנס, למד את הנושאים

שאל את עצמך לאיזה מהתכנים אתה מתחבר-  בכדי שיהיה לך משהו מעניין להגיד על הנושא ואף למצוא נושאים משותפים עם אחרים. הכן את עצמך– מי יהיה בכנס בפני מי תרצה להציג את עצמך.


// בוא בזוגות

כדאי תמיד לבוא לפחות בזוג, עם מישהו שאתה מכיר שבא מהתחום שבו עוסק הכנס. הוא יכיר אנשים ויציג אותך בפניהם, וגם אתה תוכל לעשות זאת עבורו עם אנשים מוכרים שאתה תזהה- וכך תיישמו את הכלל הבסיסי של הנטוורק – לדבר בשבחו של קולגה.


// השקע תשומת לב באנשים איתם תרצה להיות בקשר

ואל תבזבז את זמנם של אנשים שאת כרטיס הביקור שלהם תשאיר במגירה.



//
עם מי כדאי לקשור קשרים?

עם אנשים כמוך,
אנשים אוהבים ווינרים, אנשים מפרגנים, אנשים שפותחים דלתות, זהה אותם במגרש המשחקים שלך וגם בכנס! לאו דווקא עם מנהלים בכירים , כמו שרבים חושבים. כדאי דווקא ליצור את הקשרים עם אנשים שמקבילים אליכם בארגונים אחרים, חלק מהרעיון של הנטוורקינג הוא יצירת קשרים שיוויוניים, כאלו שלשני הצדדים יש מה להרוויח מהם, לצמוח איתם. קשרים כאלו ילוו אתכם בהמשך ויסייעו לכם הרבה יותר מאשר קשרים שבהם לאחד הצדדים יש פחות מה לתת או מה לקבל. 


// זה כמו בליינד דייט- צריך ליצור קליק מהיר/ כימיה מהירה


 ורק אח"כ יווצר הקשר הראשוני.  מה היית עושה בבליינד דייט? מציג עצמך כאדם שכיף לדבר איתו,  שיודע להקשיב. אין כמו הצגה עצמית קצרה שלך ושל התחום, ולשאול את הצד השני במה הוא עוסק. אל דאגה הכשור יחזור אליך במהרה ותוכל להפתיע...

משפט פתיחה מפתה – "שלום שמי  ואני מומחית ב...."אפשר גם באופן הומוריסטי. יש לי חברה שהיא יועצת מינית , לעתים היא מציגה עצמה כמי ש"מתפרנסת מסקס" דע לספר מה אתה עושה במונחים של תועלת – לדוגמא "שמי ענת אני ד"ר לפסיכולוגיה קוגניטיבית, אני מסייעת לאנשים למתג את עצמם, הכן משפט פתיחה חלקי ומסקרן  כדי שיגידו לך – מעניין ! ואולי  ישאלו "למה את מתכוונת? " וכך תתפתח שיחה...

שאל שאלות–אך שלא יראה כמו ראיון עבודה – שלא יהיה תועלתני וחטטני מידי . הצג עצמך בקצרה, ומיד הכר את הצד השני, כך תדע להתאים את עצמך לאדם שמולך האם להציג את נאום
המעלית שהכנת או להשאיר אותו בכיס ופשוט להקשיב.


//
הקשבה


לעתים כל מה שאדם רוצה הוא שיקשיבו לו. ההקשבה מעניקה לנו הרבה ידע שהופך לכוח בהמשך הקשר. זה משדר שאתה אדם סובלני, שאוהב ללמוד להכיר ואיש שיחה נעים , זו כבר סיבה טובה להיפגש אחרי הכנס, לא?


//
למד לספר את הסיפור שלך


למקרה שתאכל צהריים בכנס  עם אדם חדש - דע לספר את הסיפור המיוחד שלך, איך הגעת לנושא? איפה למדת? על המומחיות שלך והבחירות שלך בתחום ? מהו הpassion  שלך?


//
זכור זהו רק השלב הראשון והשני שלב יצירת תשומת הלב והקשר


הכנסים, עמוסי אנשים חשובים ככל שיהיו, מספקים רק את השלבים הראשונים מבין ארבעת שלבי התהליך הנטוורקינג, שהם שלב משיכת תשומת הלב ויצירת הקשר הראשוני. כדי שיהיה נטוורק אמיתי יש צורך ביצירה והעמקת מערכת היחסים באמצעות פגישת היכרות וכמובן השלב החשוב ביותר בנטוורקינג שהוא  שימור וטיפוח  הקשר לאורך זמן.


//
אפקט RELL ME MORE TMM

 אל תגלה את כל הקלפים בהיכרות הראשונית , זה יארך זמן על חשבון היכרויות חדשות אחרות- שמור משהו לפגישה.


//
קיבעו מהו הצעד הבא

אם נוצר חיבור ראשוני – זו התחלה טובה. קיבעו איך להמשיך את הקשר - חיבור לרשת חברתית להכרות מעמיקה יותר, שליחת חומרים הדדית, כניסה לאתר, או פשוט טלפון לקביעת פגישת היכרות ובחינת כיווני פעולה. זכרו כי אין תחליף לפגישה פנים אל פנים.

על כרטיס הביקור רשום לך כמה הערות ודגשים לקראת הצעד הבא , או החליפו כרטיסי ביקור דרך ה IR במכשיר הטלפון  הסלולרי – זה טקס נחמד והדדי שיש בו תיאום – התחלה טובה! כמה כרטיסי ביקור אגרת ואינך זוכר מהיכן?


// זכור- נטוורקינג הוא לטווח הארוך- זה לא רק מינלינג


נטוורקינג קשור להתפתחות עצמית ומקצועית, ויש לבצע אותו באופן שיטתי ומתוכנן מראש, על מנת להשיג את היעדים שהצבת לעצמך. תכנון נכון של פעילויות הנטוורקינג, הוא פועל יוצא של תכנון מטרות ויעדים של הקריירה או העסק שלנו. יש להשקיע בתכנון מראש ולהתייחס אל פעילויות הנטוורקינג כחלק מהתכנית העסקית והאסטרטגית שלנו.

חזור לאסופת מאמרים נבחרים >

  משרות | כניסת לקוחות | מפת האתר | פורום | צור קשר  
משרדי החברה: רח' נירים 3, תל אביב 67090 972-3-6881808+       בניית אתרים CDTech